måndag 30 juni 2008

FRA-lagen

Många som är emot denna lag och det är jag också trots att man kan egentligen inte borde vara det så länge som man ej har något att dölja. Dock så är det en kränkning av sitt eget liv och jag vill så klart att ingen skall veta vem jag köper mina snöflingor eller hyr blommor av. John Blond åker säkert i fängelse nu med tanke på att Hizbollah har nämnts på denna blogg.

Nu till poängen, tydligen så var detta något som majoriten ville med tanke på vilket parti man har röstat på. Det är lagom sent att protestera nu. Det går inte att enbart rösta på något parti och bara se vad som gynnar en själv. Det går inte att bara beställa sweet på en kinarestaurang. Det är Sweet ´n Sour du får. Något som också är viktigt att belysa är att om de finns de som protesterar nu som har röstat blankt i det sesnate valet så kan dom fundera på vad dom borde ha gjort och rannsaka sig själv.

Den nya regeringen har inte haft det lätt och opinionen har troligen svängt. Tyvärr är det för långt kvar till nästa val. Vad är då min ståndpunkt? Det finns tyvärr inget jag stödjer till fullo men för den sakens skull så finns det inget som hindrar mig ifrån att rösta. Det är viktigt att rösta om man är en person med normala värderingar för vem vet i nästa val kanske det kommer fram någon som Jörg Haider som vill ha makt?

I Slavsta Intet Nytt är en institution som sysslar med bloggning och som enbart bara innehåller medarbetare som står till vänster (trots att Hizbollah)

Inga kommentarer: